LinkedIn:

johanpaesmans

Over Johan Paesmans

Johan is een no-nonsense problem solver, een technisch professional met 20+ jaren van kennis en ervaring in R&D.
Die carrière startte in 1994 bij Tenneco Automotive. Eerst bij NVH(Noise–Vibration–Harshness) -investigations, hier werd er gewerkt aan verbeteringen van, en implementaties in schokdempers voor Europese klanten. Na een tijdje kreeg Johan de leiding over verschillende uitdagende projecten, waar z’n passie voor het analyseren en oplossen van problemen zeker een grote meerwaarde was.

De drang naar kennis staat centraal bij Johan. Zowel privé als professioneel is Johan steeds op zoek naar mogelijkheden om bij te leren.
Zo startte hij in 2015 met een Six Sigma DMAIC training. Certificatie projecten bij XPO en Sabca resulteerden in meer dan de vereiste opbrengsten.

Ondertussen werkt Johan bij IKMW. Door lesgeven en projectbegeleiding van de Six Sigma cursussen op Black- en Greenbelt niveau, behaalde hij de titel “Master Black Belt Six Sigma”.

IKMW – Instituut voor Kwaliteit en Management Wetenschappen 2015-2016
– Lean Six Sigma Master Black Belt, Level 1
– Certified Lean Six Sigma Black Belt,
– Certified Six Sigma DMAIC Green Belt

Limob:2015
– Timemanagement
– Projectmanagement
– Leadership in projects
– Assertive communication
– Speed reading
– Mind mapping

Tenneco 1994-2014
– Noise and vibration
– Use of accelerometers for vibration- and noise investigation
– Automotive Development Engineer: Separation and bonding of materials
– Management skills

Juran Institute 2002 – 2003
Design for Six Sigma Black Belt, Satisfactorily completed

Carpe Diem
NLP practitioner

Robbins Research International 1996-1997

KIHL 1986 – 1988
Bachelors degree, Bedrijfsmechanisatie optie meet en regeltechniek (Automation)

In 1994 startte Johan z’n carrier bij Tenneco Automotive.

Hij begon te werken aan NVH (Noise-Harshness-Vibration)-investigations, verbeteringen aan, en de implementatie van schokdempers voor Europese klanten. Dit begon met het meten bij de klant, het analyseren van de data en het verbeteren van het bestaande product tot een beter noise/vibration level. De volgende stap was het implementeren van de gevonden oplossingen samen met het customer team.

In 2002 werd door het Juran Instituut de eerste wave van DFSS geintroduceerd bij Tenneco. De eerste implementatie werd uitgevoerd op een Audi A4, wat resulteerde in een kostenbesparing van meer dan 500.000 euro.

Vanaf 2004 had Johan de leiding over projecten zoals Mercedes S500 air damping vehicle, Selflevelling i.s.m. Tokico, en Audi A6 Kinetic demo vehicle.

In 2007 werd de focus gelegd op projecten i.v.m. elektronisch gestuurde dempers voor o.a. Porsche Cayenne, Opel Insignia, Ford Focus, Audi A4, Opel Astra,…

In 2011 startte het BMW Motorcycle-project. Johan werkte aan verbeteringen voor de mechanisch en elektronisch gestuurde dempers en levelling systems.

De passie voor problemsolving en de drang naar kennis zorgde ervoor dat Johan in 2014 startte met de Six Sigma DMAIC training. Certificatie projecten bij XPO Logistics en Sabca resulteerden in meer dan de vereiste opbrengsten.

Nu werkt Johan samen met IKMW. Door het geven van trainingen en het toezicht houden op Six Sigma-projecten als Black- en Green Belt, behaalde hij zijn Master Black Belt Six Sigma.